Wednesday 9 September 2015

A guest from Japan. 日本からのお客さん

日本からお客さんが来ました。銀行に勤める20代の女性で、将来国際医療ボランティアを行うことを夢見て、医者への転身を目指しています。女性のキャリアアップの支援で名高い某企業からの奨学金を得て、オーストラリアに留学してきました。オーストラリアでの見学活動の一つとして、昨日はブリスベンでの私の医療活動の見学をしました。若い人が夢に向かっている姿を見るのはこちらにも刺激になりますし、私の活動に興味を持ってブリスベンに来てくれることは私にとってもうれしいことです。

I got a guest from Japan. It is a lady banker in her 20s aiming at switching her career to a medical doctor with a dream to contribute to international volunteer activities. With a scholarship from a company well known in supporting women's career-up, she came to Australia. Yesterday, she observed my practice in Brisbane as one of her journeys to touch Australian medicine. To see a young woman heading towards her dream is something inspiring. Also, it is my pleasure to have such a person in Brisbane who got to be interested in my activity.


Tasmania