Wednesday 3 June 2015

Standard Pathway and General Registration

Mater Mothers' Hospital (MMH) のNICUで、私はオーストラリアでの念願の臨床体験を開始することが出来ました。ただ、思った以上に英語での臨床は私にとって困難なものでした。日々の勤務をこなすだけで精一杯という日々でした。そういう日々を送っていたためか、ここでちょっとした臨床体験を積むだけでは私のキャリアにとって大した実にはなっていないと感じるようになりました。確固たる実績を積むために、オーストラリアでもっともっと踏んばらなければならないと感じるようになりました。そこで私は、Standard Pathwayに移行するための勉強を始めました。Standard pathwayとは、General Registrationという医師登録を取得するための経路です。詳しくはAHPRAのウェブサイトを見てください。General Registrationを取得すると、誰かの監督下で決まった病院でしか働けないといった制約や、最長で三年間しか働けないといった期間の制約がなくなります。つまり、働ける病院の選択が自由に出来るようになります。また、正規の仕事以外で、バイト労働などが出来るようになります。さらにオーストラリアの永住権も取得することが出来るようになります。恩恵がかなり増えるといえます。ただ、これを取得するためには、医学の筆記試験とクリニカル試験の二つに合格し、内科と外科と救急の三つの必須科目のローテーションを含めた一年間の研修トレーニングを行なければなりません。医学の筆記試験とクリニカルの試験を、AHPRAはAustralian Medical Council (AMC)という機関に委託しています。詳しくはAMCのウェブサイトを見てください。私はMMHのNICUに二年二か月いたのですが、その間にAMCのPart1試験(筆記)に合格することが出来ました。その後、研修トレーニングを行う目的でRedland Hospitalに職場を移し、その病院にいる間にAMC Part2(クリニカル)に合格することが出来、また必須科目を含めた一年間の研修トレーニングも修了し、General Registrationを取得しました。そしてそれに伴い、オーストラリアの永住権も取得することが出来ました。

In Mater Mothers' Hospital NICU, my first clinical medical experience in Australia finally started. However, difficulty of the practice in English was far more than I had expected. I just managed to handle everyday's duty, not excelled more than that. Probably because my days there were like that, I started to feel that only experiencing somewhat of clinical practice wouldn't give me real fruitful achievement for my career. To establish proudful capability, I thought I needed to hang on more and more in Australia. Then, I started studying to switch to Standard Pathway. The Standard Pathway is for overseas doctors seeking General Registration with the medical board. Please see the website of AHPRA for details. Once overseas doctors get the General Registration, there will be no limitation in that they need to work under supervision in a certain hospital only and in that their time period of clinical practice is maximum three years or something. Also, it gives a choice to do locum jobs outside a regular job. Furthermore, it enables overseas doctors to obtain Permanent Residency visa of Australia. Lots of bonuses. In order to obtain the General Registration, two exams such as one written exam and one clinical exam are to be passed and one year hospital rotation training including three core departments such as general medicine, surgery and emergency medicine is to be completed. AHPRA entrusts those two exams to an institute called Australian Medical Council (AMC). Please see the website of AMC for details. During  two years and two months in MMH NICU, I managed to pass the AMC part1 (written exam). Then, I moved to Redland Hospital to do the hospital rotation and I managed to pass AMC part2 (clinical), complete the hospital rotation and obtain the General Registration. Finally, I also obtained the Permanent Residency visa of Australia owing to the achievement.


Myself and my colleagues at MMH NICU